Hogyan lettem kakukktojás?

Hogyan lettem kakukktojás?

2017. július 03. 17:00 - aL..Ex

Egy magyar hányódásai valahol Írországban

  Ajánlott irodalom:

Száll a kakukk fészkére / One Flew Over the Cuckoo's Nest

 

Ez az első írásom a sztrók után. Lassacskán egy éve lesz, hogy az előző posztom megjelent, amely könnyen lehetett volna egyben az utolsó is. A vakszerencsén múlott, hogy nem az lett. Most persze meg kell küzdenem azzal, hogy rendezzem a gondolataimat, mert nagy a „rendetlenség” a fejemben. De új irányt is szeretnék szabni az írásaimnak, mert nem látom értelmét ott folytatni, ahol tavaly abbahagytam.

Sajnos úgy látom, hogy odahaza minden szempontból kakukktojás lettem, annyira idegennek érzem magam. De idegennek érzem magamat Európában is. Nem tudom ezt az érzést másképp leírni, mint úgy, hogy magányos farkas lettem – olyasvalaki, akinek nincs szüksége senkire sem.

 

A kakukktojásról                                                                                                                         

Az átlagember hajlamos rá, hogy a kakukkot – a hangja alapján – összekeverje a gerlével, pedig a kakukk azt „mondja”, hogy „ka-kukk”, a gerle pedig azt, hogy „ku-kúú-ku”. Az utóbbi egy „szótaggal” több. A kakukk hangját szinte mindenki ismeri, de magát a madarat nagyon kevés városi ember látta élete során.

A kakukk arról a tulajdonságáról nevezetes, hogy más madárfajok fészkébe rakja a tojásait (ún. fészekparazita). A köznyelv azt a jelenséget nevezi „kakukktojásnak”, amikor a fészekben egy vagy több tojás különbözik a többitől, mert azokból kakukkfiókák fognak kikelni, amelyek aztán egymást is sorra kilökdösik a fészekből, amíg csak egyetlen egy marad életben. Emiatt a „kakukkfészek” analógia erősen sántít, bármilyen költői szeretne is lenni. Arról van ugyanis szó, hogy egy kakukk tojónak egy évadban, egy fészekaljból csak egy életképes utóda nőhet fel.

Ha szó szerint vesszük, az a fészek, amelyben a kakukktojás kikel, azon egyszerű oknál fogva sem lehet „kakukkfészek”, hogy abban – két nevelőszülővel számolva – a kakukk mindenképpen számbeli kisebbségben van. Ráadásul ez az egy is el fogja hagyni a fészket. A „kakukkfészek” fogalmilag sem létezik tehát. Legfeljebb csak olyan fészekről beszélhetünk, amelyet a kakukkfióka ideig-óráig átmenetileg használ.

A kakukk nem épít fészket. Minek az neki, ha abba nem rak tojásokat? A „nevelőszülők” fészkét egyébként is „kinövi” a madár. Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a „kakukkfészek” egy költői túlzás csupán, ami semmit nem takar. Értelmetlen dolog allegorikus jelentést tulajdonítani ennek a művileg kreált frázisnak.

 

Nursing Home vagy pszichiátria?

Látjuk tehát, hogy amíg a „kakukktojás” a valóságban (a természetben) létező dolog, addig a „kakukkfészek” allegória sántít, ez azonban mit sem von le Ken Kesey regényének és a belőle készült ötszörös Oscar-díjas filmnek az értékéből, mely utóbbiban Randle McMurphy szerepét Jack Nicholson alakította, Ratched nővér szerepében pedig Louise Fletcher játékát élvezhettük. Nekem egyetemista korom nagy élményei közé tartozik a regény is, meg a film is. S bár akkor még nem igazán érezhettem át a történet realitását, de sejtettem, hogy remekműről van szó. Ma viszont egy Nursing Home lakójaként (valahol Írországban) élem át ugyanazt a kiszolgáltatottságot, hogy kiskorúként kezelnek, s ha nem akarom elfogadni ezt, akkor a rendszer önvédelmi reflexei azonnal működésbe lépnek, és ellenállást nem tűrve elkezdenek bedarálni. Ma már tudom, sokszor csak nézőpont kérdése, hogy ki a „bolond”, és ki az „épeszű”, de a kerítéseket az „épeszűek” építik önmaguk védelmére. Meg persze a diagnózist is ők állapítják meg.

A magyar olvasók kedvéért megjegyezném, hogy a „nursing home” a szótár szerint szanatóriumot jelent, de én „ápoldának” fordítanám. A nővér nem rendelkezik orvosi képesítéssel, a szanatórium pedig (az én ismereteim szerint) orvosi irányítással működik. A két fogalom tehát nem jelentheti ugyanazt. De ha tévednék, elnézést kérek.

Persze Ken Kesey művének megjelenése óta sokat változott a világ. A pszichiátria sem ugyanaz többé, mint volt a 60-as években, de ez ne tévesszen meg senkit. A pszichiátria még ma is a kórházak szégyenfoltja. Nem egész egy éve még én is találkoztam (ragasztószalaggal) ágyhoz kötözött betegekkel, ráadásul nem Magyarországon, hanem az EU fejlettebb felén. Az injekciókkal elkábított betegekről pedig jobb, ha nem is beszélünk.

 

A Nursing Home iparág és a Fair Deal

A sors tragédiája, hogy bár a Nursing Home-rendszer egész „iparággá” kezdi kinőni magát, amely rengeteg embernek ad egyrészt otthont, másrészt munkalehetőséget (legalábbis itt Írországban), de a rendszer mégsem törekszik arra, hogy a benne elhelyezett személyek függetlenségét, emberi méltóságát – és tegyük hozzá nyugodtan, hogy szellemi fejlődését – a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa. Például szerintem volna igény is, meg lehetőség is a fogyatékkal élők ésszerű csoportokba rendezésére akár a fogyatékuk jellege, akár súlyossági foka szerint, mégsem látok ebbe az irányba elmozdulást. Nekem úgy tűnik, hogy az ügyesebb szolgáltatók szépen lehalásszák a tehetősebb ügyfeleket, az üzlet pedig a volumen növelése irányába hajtja a vállalkozókat. Így fordulhat elő, hogy az ügyfél nem talál olyan vállalkozót, aki az ő korosztályát és igényeit tartaná célközösségének. Bármelyik szolgáltató legyen, amelyikhez fordulok, mindenütt a nálam idősebb korosztályok túlsúlyát tapasztalom, de azon belül is dominálnak az elfekvő betegek. A legnagyobb problémának azonban azt tartom, hogy a Nursing Home-rendszer nem biztosítja a mentálisan beteg ügyfelek elkülönítését az egészségesektől. Ha nincs, aki a privát szobáért fizessen, akkor bizony könnyen előfordulhat, hogy egy kiszolgáltatott idős embert számára méltatlan környezetbe helyeznek. Ehhez elegendő, ha nem tud a saját érdekei védelmében fellépni.

Számomra pedig az jelent méltatlan helyzetet, hogy kénytelen vagyok közreműködni a gondozásra szoruló szobatársam ellátásában, azaz mosok, tisztába teszek és takarítok. Mindezt persze fizetség nélkül. Azaz a Nursing Home kihasználja a munkaképes rezidensek munkaerejét, amiért cserébe nem kapok semmit. Ismétlem, nem azzal van bajom, hogy valamilyen közreműködést kell vállalnom, hanem azzal, hogy ez a fajta kihasználása a munkaképes rezidenseknek egyoldalúan valósul meg. Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy ez nagyon messze van attól, amit az írek „Fair Deal” elnevezéssel illetnek.

 

Hangsúlyozni szeretném, nagyon hálás vagyok Írországnak azért, hogy befogadott és otthont nyújtott nekem. Ebben az országban soha nem éreztem, hogy kirekesztett és hátrányos helyzetű lennék, és most sem a külföldi szól belőlem, hanem az egészségi állapotomból fakadó kiszolgáltatottság. Nem az ellen tiltakozom, hogy betegek közé kerültem, hiszen nagyon sok kifejezetten kedves és intelligens embert volt alkalmam megismerni itt, hanem az „egészséges” emberekből feléjük irányuló csendes lenézés ellen. És ebbe sajnos bele kell érteni az egészségügyi személyzetet is! Erre a csendes lenézésre rengeteg példát tudnék felhozni. Elegendő arra utalnom, hogy egy „beutaló” életfogytiglan „elzárásra” ítélhet embereket, és ezt az ítéletet nem jogerős bírósági végzés állapítja meg. Ez az ún. Fair Deal legnagyobb belső ellentmondása. (Az elnevezés egyébként az Európában példa nélkül álló ír szociális rendszert illeti, amely valóban senkit nem hagy az út szélén.)

Példaként említeném meg, hogy második hete kilincselek egy nyugdíjas társam ügyében. Tolókocsival szeretném eltávozásra vinni a városban (a szanatóriumból). A nyugdíjas társam nagyon örülne neki, mert még soha nem volt eltávozáson, azaz nem látta a várost. S ha a Nursing Home nem viszi ki (!), én szívesen kivinném, hadd örüljön ő is. Az első héten azzal dobták vissza a kérésünket, hogy egészségügyi alkalmazott kell legyen a kísérő. Amikor ezt is megszerveztük, akkor meg az volt a kifogás, hogy a „next of kin” (a legközelebbi hozzátartozó) hozzájárulása kell hozzá. Mindez annak ellenére, hogy a nyugdíjastársam jogi értelemben nagykorú, azaz önálló döntésre jogosult. Valójában tehát egy rendszerszintű problémáról van szó, azt sem tudják az illetékes személyek, hogy milyen akadályokat állítsanak az ügyfelek elé.

Persze a rendszer elárulja magát. Itt sem örülnek annak, ha az ügyfél túl nagy önállóságra tesz szert, illetve tart igényt.

Hogy ki mennyire érzékeny az emberi jogok iránt, az emberi alkat kérdése, de a környezetemben látom, hogy amiről írok, az nem egyedül az én problémám. Észreveszem, amikor egy idős ember önérzetesen visszautasítja, ha az ápoló ingerülten, vagy lekezelő módon szól hozzá, esetleg ne adj isten a karját megragadva próbálja gyorsabb haladásra ösztökélni. Úgy vélem, hogy a kiszolgáltatottság egy sajátos élethelyzet, amivel emberi gyarlóságból fakadóan vissza is lehet élni. Talán a legjobb azt mondani, hogy az ápoló vonatkozásában szakmai ártalomról van szó. Észre sem veszi ugyanis, hogy a magatartása mikor válik megalázóvá. Hiába no, szeretünk mások felett uralkodni!

Ebből a sajátos megközelítésből nézve a Nursing Home egy olyan intézmény átfogó elnevezése, ahol a társadalom az eltartásra (gondviselésre) szoruló idős embereket különíti el – hogy ne legyenek útban. És ha belegondolunk abba, hogy a Nursing Home lakói között hányan vannak, akik soha többet nem hagyhatják el az intézményt, akkor joggal merül fel a kérdés: vajon nem a „börtön” egy modern válfajáról van szó? Nézőpont kérdése, ki milyen választ ad erre a kérdésre. Az biztos, hogy aki egyszer beköltözött egy ilyen „szanatóriumba”, az egyáltalán nem biztos, hogy később nem bánja meg ezt a döntését.

Elég az hozzá, hogy én belülről látom, hogyan működik a Nursing Home. De nekem kulcsom is van a bejárati ajtókhoz, meg „fobom” (elektronikus jeladóm) is, amivel az elektromos zárat működtetem. Az ápoltak többsége viszont meg sem tudja közelíteni a bejárati ajtókat. A kritikus ponton rácsok állják az útját. De azt is megfigyeltem már, milyen az, amikor egy rezidens „megszökik” az intézményből (mert ilyen is van). Azt a fajta depressziót sem képes mindenki átérezni, amit a bezárt idős emberek érezhetnek, amikor rájönnek, hogy innen reménytelen megszökni.

 

Néhány szót önmagamról

Tulajdonképpen ebben a környezetben a legfiatalabb és egyben a leginkább független „rezidensek” közé tartozom (itt ez az ápoltak political correct neve). Történt ugyanis, hogy egy nagyon szerencsés kimenetelű sztrókon estem át, amely után majdnem teljesen regenerálódott a szervezetem. Nem is nagyon lehet észrevenni rajtam az agyvérzés nyomait, illetve csak én magam tudom, hogy a szellemi képességeim mekkora hányadát veszítettem el. Leginkább a memóriám az, ami károsodott. De ez nem jelenti azt. hogy „bolond” lennék, csak vannak dolgok, amelyekre nem emlékezem. Ez azonban éppen elégséges ahhoz, hogy egyesek valamilyen képzelt szellemi fölényben tetszelegjenek önmaguk előtt. Egészségükre! Engem nem zavar, ha egy ápoló velem szemben így „kompenzál”, hiszen az én intelligenciám teljesen független az ő kisebbrendűségi érzésétől.

Persze a dolog itt nem ért véget. A sztrókot követően még egy életmentő szívműtétre is sor került, de az agyam vérellátása azóta sem tökéletes. Amikor ideges vagyok, akkor nem jut elég vér az agyamba, és szédülés fog el (mellesleg az orvosaim erről nem is tudnak). Okom pedig van bőven idegesnek lenni. És vissza is jutottam a mondanivalóm lényegéhez: ápoltként meg kell küzdenem azzal a finom lenézéssel, ami az ápoltak osztályrésze.

 

Nurse Ratched

De essen szó a filmbéli Ratched nővérről is, meg a valóságban létező, hasonló szerepet betöltő nővérekről is! Az a Ratched nővér, akit én ismertem, pontosan olyan, amilyennek Ken Kesey leírta, illetve amilyennek a film bemutatja. Egyébként szép nőnek látom. De álljon itt két fénykép a filmből Ratched nővér szikrázó szemeiről!

1.jpeg

2_nurse-ratched.jpg

Ken Kesey írása azért remekmű, mert nagyon hűen írta le (többek között) Ratched nővér típusát. Mindenki ráismerhet benne a saját Ratched nővérére.

Ratched nővérek mindenütt vannak, nemcsak a pszichiátrián, s mivel alkatilag hatalommániásak, ők fogják birtokolni a pozíciókat. Tipikus eset, amikor a mi Ratched nővérünk azt bizonygatja, hogy nekem igenis „szükségem van” az ő segítségére. Értsd így akarja elfogadtatni velem, hogy uralkodik fölöttem. Persze én már megtanultam, hogy ebbe a vitába nem megyek bele, hanem egyszerűen közlöm vele: köszönöm, de nekem nincs szükségem arra a fajta segítségre, amit ő akar nyújtani nekem. Egészen másféle segítségre volna szükségem, amiről azonban ő nem hajlandó tudomást venni. A vérnyomásomat (és általában a szívműködésemet) kellene néha ellenőrizni, hogy a következő sztrók megelőzhető legyen. Tévedek talán, nem ez volna egy nővér feladata? Kénytelen vagyok azonban tudomásul venni, hogy a Nursing Home nem akar ebben partner lenni. Ratched nővér így torolja meg a vélt személyes sérelmét. De nem tesz semmit, lepereg rólam. Számomra egyébként ez is fontos információ…

Szóval megbékéltem azzal a helyzettel, hogy a következő sztrókot valószínűleg nem lehet elkerülni, s csak azért drukkolok, hogy azt ne éljem túl. Nem akarok ugyanis Ratched nővér kezei közé kerülni. De azt sem akarom, hogy az egész hátralevő életemet élőhalottként kelljen leélnem.

A Nursing Home tevékenységéről még annyit mondanék, hogy Ratched nővér szerint nincs olyan egészségi problémám, amelyről ők ne tudnának. A nyelvemen volt a kérdés, de végül nem tettem fel: vajon azokat az egészségi problémáimat is ismerik, amelyeket soha nem is vizsgáltak ki? Vagy azokat, amelyekről soha nem is beszéltem az orvosaimnak? Mert ilyenek is akadnak… De ha ő mondja, akkor neki „elhiszem”, hogy ezekről is mindent tudnak. Jó érzés lehet ilyen mindentudónak lenni…

 

 

Ennyi bevezetőnek talán elég ahhoz, hogy érzékeltessem, hogyan lettem akaratom ellenére, tőlem független okok miatt kakukktojás a jelenlegi környezetemben. De az elmondottakból az is kiderül, hogy rendkívül szerencsésnek mondhatom magam. Nemcsak azért, hogy megúsztam az első sztrókot, hanem azért is, hogy mindez Írországban történt, ahol az állam felvállalja annak a kötelességét, hogy gondoskodik rólam. Ha ugyanez Magyarországon történik, akkor hajléktalan sors és biztos halál várna rám.

Ennek ellenére világosan látom, hogy a sorsomat nem kerülhetem el. Az olyan ember, mint én nem tűri a megaláztatást, és nem viseli el a függőségeket sem. Az én sorsom magától értetődő módon az infarktus lesz.

Ebben a blogomban arra teszek kísérletet, hogy az „ápolt-helyzetből” fakadó konfliktusaimnak teret adjak. Teszem ezt azért, mert az írás megnyugtat, és a helyzetem átgondolására késztet. Azt még nem döntöttem el, hogy a blogot angol nyelvre is lefordítom-e. Nem szeretnék ugyanis egyetlen írt sem megbántani az írásaimmal, de Ratched nővér megtorlásának sem szívesen tenném ki magamat. Ezt a kérdést még alaposan meg kell fontolnom!

 

 

 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alex-kakukktojas.blog.hu/api/trackback/id/tr4512638255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

littke 2017.07.03. 19:38:28

Hello Alex. All the bests.

Anna Mikulás 2017.07.03. 20:46:46

Alex! Ez az írás izgalmasan szívszorító! Ha nem írod le, hogy milyen körülmények után, mellett született, észre sem lehetne venni,hogy nem a régi Alex írta! Ugyanaz a gördülékeny stílus, alaposság, kritikai hang!
Folytasd, várjuk! Nagy nagy ölelés! :)

Pesti 2017.07.03. 21:06:44

Meglepődtem, már azt hittem, hogy a Nolblog után sehol sem írsz, legfeljebb az orosz baloldallal tartod a kapcsolatot. Remek írást közöltél a környezetedről, igazán sajnálatos, hogy ilyen körülmények közé jutottál, de jól fogalmazva tudatodnál vagy, mi éltet? -bár olvasom, hogy maga az írás könnyít helyzeteden.Egy öreg barátomat, -aki 78-ban hazatért - egy alkalommal, amikor meglátogattam igen beszélő kedvében találtam. Nézzen szét, kezdte, ez itt egy államilag támogatott, kis nyugdíjjövedemű emberek közössége, de nem tudom megszokni, nekünk más igényeink vannak. Mi másképpen reagálunk az ilyen közösségekre, nem is a mi kultúránk, s hogy ez az analízis miért kisér el minket a sírig nem tudom, mert nem tudok rá magyar példát mondani, mint a régi magyar falut, ahol az összes generáció együtt élt. Nem fejlődött, de az öregeket is kiszolgálták.
Majd követlek, bár a múltban is megtettem, de ez egy másik hang, figyelemre méltó. Kösz Little-nek ,hogy feltette a Facebookra.
Üdv Bundi-Bandi

Xilit 2017.07.03. 22:16:36

Az írással sosem volt gondod. Szia, aLEx, Nyírfa vagyok. Van egy csomó kérdésem, ha nincs ellenedre, felteszek néhányat. Akár igen, akár nem, jobbulást , egészen a gyógyulásig.

aL..Ex 2017.07.03. 22:33:56

@Anna Mikulás: Kösz a hozzászólást! Jólesik, mit tagadjam. A folytatás nem marad el, ne félj! Az ölelésnek meg állok elébe.

aL..Ex 2017.07.03. 22:56:32

@Pesti:
Köszönöm a válaszodat! Örülök, hogy tetszett az írásom. Valóban jól értettél, az írás "éltet", mert értelmet ad a hétköznapjaimnak. Van min gondolkodni. Elfoglaltságnak is tökéletes, de agytornának is kiváló. Tudod, a sztrók az ember agyában szörnyű dolgokat tud művelni. Hát erre én azt találtam ki, hogy én is megpróbálhatom "művelni" a saját agyamat. Eredményekről tudok is beszámolni. A sztrók következményeként az angol nyelvtudásom például szó szerint nullára csökkent, és újra meg kellett tanulnom angolul. Ma már ott tartok, hogy a jelenlegi angol tudásom kezdi megközelíteni az eredeti szintet. De itt nem is akarok megállni, hanem túl akarom szárnyalni azt.

Az embert szerintem az "élteti", hogy képes önmaga számára értelmes cselekvési lehetőségeket keresni és találni.

Köszönöm a barátságos véleményedet! Nagyon örülök annak, hogy a követésre érdemesnek tartasz! És Little-nek is köszönöm, hogy rajta keresztül az ismeretségünket alkalmunkban lesz elmélyíteni. Örülök, hogy megtaláltál!

aL..Ex 2017.07.03. 23:00:40

@Xilit:
Szia Nyírfa! Örülök, hogy megtaláltál! A kérdéseidet kíváncsian várom, egyáltalán nincsenek ellenemre. Köszönöm a jókívánságaidat!

aL..Ex 2017.07.03. 23:16:11

@Barbara Babbo:
Köszönöm a reklám-posztodat! Igazán nagyon aranyos vagy! Hogyan fogom tudni ezt viszonozni neked? Valamit majd csak kitalálok...

Xilit 2017.07.03. 23:23:59

@aL..Ex:

Fantasztikus, ahogy hozzá állsz! :)

" Az embert szerintem az "élteti", hogy képes önmaga számára értelmes cselekvési lehetőségeket keresni és találni. "

Csak ülök, és mosolygok. Mindig is tudtam, hogy nagy adag bölcsességet hordozol magadban. Talán minden azért történt , hogy megéld.

Nem látom körülötted a családod. Ha nem akarsz rá nyilvánosan válaszolni, vagy indiszkrétnek érzed a megjegyzésem, vedd úgy, hogy nem mondtam semmit.

Az első kérdésem az, hogy meddig leszel itt, és ha kiengednek, van-e hová menned?
Aztán az is érdekel, mi történt veled. Ahogy eljöttünk a Nolblogról, megszakadt a kapcsolatunk, semmit nem tudok az életed alakulásáról.
Nemes egyszerűséggel: minden érdekel. :)

Xilit 2017.07.03. 23:26:14

@aL..Ex:

Anna tudósította az itteni exnolblogosokat, hogy megtalált téged.

aL..Ex 2017.07.04. 10:12:39

@Xilit:
Igen! És nagyon szépen köszönöm neki, hogy helyettem megtette ezt!

aL..Ex 2017.07.04. 11:23:08

@Xilit:
"Fantasztikus, ahogy hozzá állsz! :)"
Hááát, úgy állok hozzá, ahogy lehet (ahogy hagynak). Ez sem olyan sima dolog ám! Persze igyekszem a lehető legjobban kijönni a helyzetből (ha lehet).

"... képes önmaga számára értelmes cselekvési lehetőségeket keresni és találni. "
Ezt komolyan is gondoltam. Ha már úgy érzi az ember, hogy értelmes cselekvésre nincs többé lehetősége, akkor ideje elgondolkodnia azon, hogy minek is élni tovább. Volt ilyen pillanat az életemben tavaly, amikor az embernek már írni sincs kedve. Ez olyan érzés, amikor az ember már azt sem tudja, hogy miért kel fel reggel. Hála istennek túl vagyok rajta. És hálás vagyok a sorsomnak, hogy még ezt a lehetőséget is megadta nekem.

"Talán minden azért történt , hogy megéld. "
Lehetséges. A lényeg az, hogy gazdagabb vagyok ezzel a tapasztalattal is. Persze sokat kellett küzdenem ezért is. Volt egy időszak, amikor kommunikációs gondjaim voltak a környezetemmel. Nehezen fogadtam el, hogy a "normális" emberek nem akartak érteni. Be kellett látnom, hogy a korlátaikat ők sem léphetik át!

"Nem látom körülötted a családod."
Nincs körülöttem család. Ez egy újabb csapása a sorsnak. Andrea (a második feleségem) eldobott. mint egy használt rongyot.De magamon kívül nincs kit hibáztatnom. Magamnak köszönhetem az egészet. Én csak azt nem értem, miért kell ezt ilyen barbár módon csinálni? Miért nem lehet emberhez méltó módon viszonyulni a kérdéshez? Persze a választ is tudom a saját felvetéseimre...

"Az első kérdésem az, hogy meddig leszel itt, és ha kiengednek, van-e hová menned?"
Előre nem tudhatom, hogy meddig leszek itt. A Social Welfare (az ír jóléti hatóság) nem engedi el az ember kezét. Nem, nincs hová mennem. De hisz épp azért nem engedi el a kezemet a Social Welfare, mert nincs hova mennem.

Úgy szeretném a helyzetet rendezni, hogy munkát keresek, amiért munkabért kapok. Akkor képes leszek fizetni az önálló élet többlet költségeit. De a Social Welfare akkor sem veszi le rólam a kezét, mert mindez csak addig megoldás, amíg van munkám. Az ír jóléti rendszer azért egyedülálló a világon, mert ennyire sokoldalú és átgondolt.

Szóval arra fel kell készülnöm, hogy előbb-utóbb szociális szempontból, vagy az életkorom miatt ellátásra szoruló leszek. Ezzel nincs mit tenni. De Írországban a békés, nyugodt, emberhez méltó öregkor lehetősége minden ember számára adott. (De én azért reménykedem benne, hogy ezt a kort nem fogom megérni.)

"Aztán az is érdekel, mi történt veled."
Hát erről oldalakat tudnék írni. Ha érdekel, később talán vállalkozom is rá, de most nem szívesen terelném el a figyelmet más történésekről. De szívesen válaszolok minden kérdésedre, ami téged érdekel.

Köszönöm az érdeklődésedet! A régi/új barátsággal
Borotai Sándor (aLEx)

Xilit 2017.07.04. 12:42:05

@aL..Ex:

Ahogy olvastam a válaszod, nem is értettem, miért nem írsz komolyabb lélegzetű műveket. Van mondanivalód az emberek számára, s ezt nyilvánvaló tehetséggel képes is vagy megjeleníteni.
A méltó válasz a veled történtekre a folyamatot bemutató elemző, tanulságokat levonó, írásbeli elmélkedés lehetne, akár regényszerűen, akár hosszabb tanulmányként, amely nyomtatásban megjelenve jövedelemhez is juttatna, s ösztönözne a továbblépésre.
Nagyon fontos átadni egymásnak a tapasztalatainkat, természetesen nem ráerőltetve senkire azokat, hanem információként. Tegnap elég sokáig itt ültem a posztod felett, és gondolkodtam, nem tagadom, nagyon megfogott. Nem csak azért, Sándor, mert valóban lebilincselően írsz, hanem, mert a legfontosabbat nyújtottad a közlésed által: olyan példát ,amely emlékeztet a saját építkezési eszköztáramra, de egyben figyelmeztet is, hogy minden pillanat, amelyet nem élünk meg, az önmagunk és mások számára is elvesztegetett idő, energia, lehetőség.

Azt olvastam egy nekem sokat adó könyvben, hogy az az igazi barátság, amelyben a felek önmagukhoz segítik egymást, mindig a következő legmagasabb szintű tudatállapotukhoz. Ezt a barátságot kívánom neked is, természetesen magamnak is, és ennek a szép nagy , emberiség nevezetű gyülekezetnek is.

Írjál! Írj a magad épülésére és a mi okulásunkra egyaránt!

aL..Ex 2017.07.04. 13:19:13

@Xilit:

Ez a válaszod viszont engem fogott meg! Tökéletesen érted, amit írtam, ezt egyáltalán nem kell bizonyítani.

Számomra nagyon fontos az a visszajelzés, amit tőled kapok. Elgondolkoztat arról, hogy mi az, amiről képes vagyok írni. Vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy mi az, amiről ÉN vagyok képes írni. Nem biztos, hogy én vagyok a megfelelő személy, aki arra hivatott, hogy ezt a társadalomkritikát megfogalmazza. De arra igenis lehetek elhivatott, hogy érezzem, miről volna fontos írni.

Számomra ezért fontos a visszajelzés, ami tőled érkezik. Számomra fontos tudni, hogy más ember is hasonlóan látja a téma fontosságát. Ezért örülök, hogy a gondolataidat megosztod velem, és bátorítást kapok a téma továbbgondolására.

Xilit 2017.07.04. 14:11:38

@aL..Ex:

" Vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy mi az, amiről ÉN vagyok képes írni. Nem biztos, hogy én vagyok a megfelelő személy, aki arra hivatott, hogy ezt a társadalomkritikát megfogalmazza. De arra igenis lehetek elhivatott, hogy érezzem, miről volna fontos írni. "

Te is hivatott vagy a társadalomkritika megfogalmazására. Meg a földön gazdálkodó paraszt is , meg az ápolónő, a tanár - mindenki. Hiszen így jön létre az alapja egy élhető társadalmat megteremtő konszenzusnak: mindannyian a saját szemszögünkből, a saját tudásunkkal tesszük bele a közösbe a magunk kupacát, ott, és annyit, ahol éppen vagyunk, és, amennyire képesnek érezzük magunkat.

Feltételek és elvárások nélküli világ, amely hagyja és támogatja , hogy a benne élők a tehetségük szerint boldogulhassanak - ez az én világ- , egyben jövőképem. Mert nincs felesleges ember, nincs tehetség nélküli, de olyan nagyon sok, akiknek nem adatott meg a fejlődésükhöz szükséges figyelem.

Te nem csak útkereső vagy, hanem utak megtalálója is. Lehet, hogy a Te utad nem is az, hogy megmondd másoknak, melyiken járjanak, hanem, hogy felmutasd magukat a lehetőségeket. Óriási dolog, Sándor, utakra lelni, s azokra felhívni a figyelmet!

Xilit 2017.07.04. 14:27:29

@aL..Ex:

Ezt nem is kellett volna leírnom: ".. a Te utad nem is az, hogy megmondd másoknak, melyiken járjanak.."
Mert, szerintem, ezen Te már túl vagy. Az más kérdés, hogy fájhat, amikor látod a mások életére a megoldást, s azt, hogy esetleg pont annak az ellenkezőjét csinálják. Az ember ilyenkor a legszívesebben kiabálna, hogy ne lépj a sínekre, mert jön a villamos! De az érintett rálép, és, ha szerencséje van, akkor a vezető még időben tud fékezni.
Azt látod, ugye, hogy téged miért nem ütött el?

aL..Ex 2017.07.04. 15:20:25

@Xilit:
"... így jön létre az alapja egy élhető társadalmat megteremtő konszenzusnak: mindannyian a saját szemszögünkből, a saját tudásunkkal tesszük bele a közösbe a magunk kupacát, ott, és annyit, ahol éppen vagyunk, és, amennyire képesnek érezzük magunkat."
Ebben nagyon igazad van! Fontos volna, hogy ne akarjuk a saját akaratunkat, véleményünket másokra rátukmálni! Majd ők maguk eldöntik, hogyan vélik jónak a saját szemszögükből. Tökéletesen elegendő pusztán a választási lehetőséget megmutatni az embereknek. Így segíthetjük hozzá őket a saját döntésük meghozatalához.

Ha ezt úgy meg tudjuk tenni, hogy közben a saját szuverenitásukat megőrizhetik, az nagyon nagy dolog! Nagyon szemléletes a hasonlat, amit leírtál, hogy "ne lépj a sínekre, mert jön a villamos!".

Xilit 2017.07.04. 19:06:47

@aL..Ex:

Igen, a választási lehetőség! A szabadság egyik sarokköve.

aL..Ex 2017.07.04. 19:27:03

@Xilit:
Igen! A SZABAD választás lehetősége. Azaz nincs kényszerítés, nincs erőszak, még verbális erőszak sem.

Xilit 2017.07.04. 19:33:54

@aL..Ex:

Mi már ott ülünk a kerekasztalnál, mit gondolsz, nem az -e a dolgunk, hogy hívjuk a többieket?

" Én dolgozni akarok. Elegendő
harc, hogy a multat be kell vallani.
A Dunának, mely mult, jelen s jövendő,
egymást ölelik lágy hullámai.
A harcot, amelyet őseink vivtak,
békévé oldja az emlékezés
s rendezni végre közös dolgainkat,
ez a mi munkánk; és nem is kevés. "

Mit szólsz? '36-ban írta József Attila. A Dunánál a legeslegkedvesebb versem. Szóval, rendezni végre közös dolgainkat, ez a mi munkánk, és nem is kevés!
Harag nélkül, erőszak nélkül - igen!

pietnik 2017.07.05. 11:42:46

Alex!
Nincs igazad!A kakukk nemcsak azt mondja ,hogy kakukk,hanem néha megduplázza valami oknál fogva a az első szótagot!Ime a tudományos bizonyíték!
'83 kakukk-szavas hajnalán a legkisebbik fiammal támolyogtunk a rég kiszáradt,buja nádassal benőtt erdőalji halastavak partján Kőhida felé.Ez azért volt,mert egy hajnalban induló kiránduláson óhajtottunk résztvenni,és ennek az ára egy álmos korai kelés,és még álmosabb 2 kilométeres ballagás volt a Kőhidáról induló buszhoz.
Én kábán támolyogtam a hepehupás,és túl keskeny,csalán szegélyezte gyalogúton,a fiam pedig számolta a teljesen éber kakukk kiáltásait.Utánozta is,hogy kakukk,kakukk,kakakukk!
Idáig jutott az utánzásban,mikor az utolsó kiáltás vissszhangozása után szinte ujjongva felkiáltott:
-Apu,ez a kakukk dadog!!
Miután kitápászkodtam a harmatos csalán közül,ahova a hatalmas röhögés miatt estem,azt mondtam a fiamnak ,hogy-ugyan már ,félrehallottad!
Mire a kölyök nagy mérgesen:-Én igenis jól hallottam,csak éppen te alszol menet közben,és semmit sem hallasz!Töröld ki a csipáidat,és hallgasd a kakukkot!
Dehogy hallgattam,meg a röhögéstől nem is hallottam volna,de...mégis ...kakukk...kakukk kakakukk!
Képzelhető ,hogy a kölyök mekkora pofával támadt nekem,hogy na ugye,megmondtam,hogy dadog ez a nyavalyás kakukk,!Úgy kell neked,most csak vakard a csaláncsípéseidet,ha már egyszer kiröhögtél!
Azóta is sokszor hallom,hogy a kakukk...mégiscsak dadog!
Néha a fejem felett kiabál,miközben horgászom a Garam partján,és számolom a nekem kiáltott éveket!De nem megbízható ám a madarunk!Nem csak dadog ,de számolni sem tud!Sokszor huszonötöt is számol,de van mikor csak kettőt!Az elsőt nem is bánnám,de ennyire fukar nem lehet azzal a vacak kettővel!
A gerlénél is van egy kis eltérés ám!Nem azt mondja ,hogy ku-kúu-ku,hanem szabad,kőhidai stilusban azt mondja:letőttöd,letőttöd!Mártmint a kőhidára bekaszlizott elítéltnek szabadon fordítva,és ezért a haragjuknak a céltáblája!Ugyanis akinek a zárka-ablaka előtt kezdi turbékolni ezt a gerle,az számíthat arra,hogy a büntetését letőtti ,csontig,és nem számíthat elnöki kegyelemre,amnesztiára,vagy esetleg arra sem,hogy sosemvolt ártatlansága majd kiderül,és azonnali szabaduló lesz!
Nahát!Ennyi elég a tudományos tudománytalanságból,és most elmondom,hogy tkp.miért is ragadtam klaviatúrát!
Ne arra számíts,hogy a második strokot nem lehet elkerülni,hanem arra,hogy hogyan lehet elkerülni!
Nekem is azt jósolták,hogy majd a második infarktus!,ha nem csináltatom meg a bipast!Na,és ha megcsináltatom,akkor elkerül a "második"!? Nem biztos,de lehet!Ugyanezt mondták az első után is,hogy...!
Szóval annyi történt,hogy nekem az infarktus után egy hónappal a koleszterin csökkentőtől izomsorvadásom lett!Persze ,egyből kitört a pánik,és ment a duma ,hogy hát másik csökkentő kell,meg stb.stb!
Ment a ködösítés,ezért az interneten utánanéztem ennek az egész hóbelefrancnak,és izgalmas dolgok ,kérdések kerültek a felszinre!Kell-e kol.csökkentő,,hogyan lehet elkerülni a második infarktust,ha már egyszer a csökkentők magát a szívizmot is károsítják,és az érszakadásos infarktus az tkp a legyengült(a k.csökkentő által legyengített??!!) érfalak katasztrófája,meg C-vitamin,magnéziumhiány,meg így sorba jöttek az ezzel kapcsolatos tamáskodó kérdések!
Most például a gyógyszerek mellett sok C-,D- vitamint,Mg.-t,Ca.-tSe.- szedek!
Az orvossal nem kerültem konfliktusba,még annak ellenére sem,hogy évekig szedette velem, a koleszterin-csökkentőket,ennek ellenére bekövetkezett az infarktus!Most hallgatólagosan nem szedem a kol.csökkentőket,sokkal jobban vagyok,min t eddig(kezdenek nem fájni az izmaim,izületeim,stb.stb)
Ennyit szándékoztam röviden elmondani!Most azt tudom mondani(nem tanácsolni!!),hogy gondold át a dolgaidat,és ne a második strókot várd,hanem arra gondolj,hogyan lehet elkerülni azt!!
Kersd fel a magyar web-oldalakon a vitaminokkal,koleszterincsökkentőkkel ,nyomelemekkel,étrendkiegészítőkkel egyáltalán az ezzel a témával foglalkozó alternatív,és hivatalos oldalakat,és alakíts ki magadnak egy gondolati-gyakorlati trendet,ha úgy tetszik,egy saját gyógymódot,amivel nem ütöd a hivatalos gyógyászat tematikáját sem!mindent el kell olvasni,hogy rendes képet kapj a mai gyógyászat ellentmondásairól,sikereiről,illetve az alternatív új utak gyógyászatáról,és azok elérhetőségéről!
A gyászos gondolatokat meg hagy meg másnak,azokkal majd ráérsz akkor is foglalkozni,ha már a tepsiben leszel,de akkor meg már minek!És arra ügyelj,hogy ide ne a saját sötét gondolataid juttassanak!Űzd messze őket!

Xilit 2017.07.05. 13:21:55

Alakul ez, én már csak lapos kúszásban merem suttogni, hogy Q10. :))

aL..Ex 2017.07.05. 13:25:05

@pietnik:

Először is köszönöm a kimerítő és nagyon barátságos választ! Örülök neki, hogy újra "találkoztunk", és hogy ezek szerint jól vagy. A "sztem" működik!

A kakukk hangját illetően a "szakirodalom" is azt írja, "olyan, mintha kimondaná saját nevét. A valóságban ez inkább hasonlít egy HA - HU - ra, s e mellet még egy halkabb kacagó hangot is hallat." Ezt itt olvastam: www.termeszettar.hu/anyagok/kakukk/kakukk.htm
(persze ebből az idézetből nem tudjuk meg, hogy milyen is az a kacagó hang). Lehetséges, hogy "dadogásnak" is lehet tekinteni. De tekinthetjük jövőben tisztázandó feladatnak is.

A fiaddal átélt kalandodat egyébként nagyon szórakoztatóan írtad le. Nem túlzás, ha azt mondom, hogy beléd is szorult valami írói véna. Kösz, hogy megpsztottad velünk ezt a történetet!

Az is nagyon aranyos, ahogyan a a gerle hangját "lefordítottad" kőhidai nyelvre: "letőttöd, letőttöd". Úgy látom, bőven van még mit tanulni tőled is! Köszönet a "tudományos tudománytalanságaidért"!

............................................

Hogy komoly dolgokról is írjak (ráadásul komolyan), én egyáltalán nem várom a második sztrókot, de elkerülni sem akarom azt. Egyszerűen nem veszek róla tudomást. Ez a kérdés egyáltalán nem zavar engem. Lesz, ami lesz! Az én sorsom meg van írva... Egyáltalán nincsenek gyászos gondolataim. Sőt, talán sokkal helyesebb volna úgy fogalmaznom, hogy ezzel a mentalitással száműztem mindenféle gyászos gondolatot a fejemből.

Én már megjártam a "túlvilágot", és nagyon szép "emlékeim" vannak róla. Semmi fájdalmat nem éreztem. Úgy emlékszem vissza rá, hogy eljutottam a teljes békesség/nyugalom állapotába. Nincs mitől félni. Amitől félünk, az a saját ördögünk!

Persze a szenvedést meg lehet hosszabbítani. Pontosabban szólva a szenvedés az, amit meg lehet hosszabbítani. A környezetemben én látok elég élőhalottat, azaz élő embereket, akiket az ágyban néha azért megforgatnak. Mi értelme van az életnek így?

aL..Ex 2017.07.05. 13:27:57

@Xilit:

Elárulnád, mit jelent a Q10?

aL..Ex 2017.07.05. 13:39:33

@Xilit:
"Mi már ott ülünk a kerekasztalnál, mit gondolsz, nem az -e a dolgunk, hogy hívjuk a többieket?"
Aki szívesen csatlakozna hozzánk, azt szeretettel várjuk. Természetesen ezt bárki tekintheti szívélyes meghívásnak.
A József Attila idézet nagyon idevág.

pietnik 2017.07.05. 14:34:01

A Q10 egy koenzim,amely segít az érfalak megerősítésében,de érvényesüléséhez szükség van extra adag C-vitaminra,és fordítva is igaz ez!Azt a gyakorlati orvoslás "elfelejtette" hozzátenni,hogy a koleszterincsökkentők mellé,vagyis a "statinok" szedése közben tanácsos szedni a Q10-et is,hogy a sztatinok káros hatását ellensúlyozza,mert azok roncsolják a kollagén-rostokat,melyek a sejtek falát erősítik!
Én "Rosucard"-ot szedtem,egyik legerősebb kol.csökkentő,és nem mondta senki,hogy a Q10 is kell mellé!!!

Xilit 2017.07.05. 14:48:19

@aL..Ex:

Hoztam egy linket, direkt olyan oldalról, ahová orvosok írnak.

www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/5372/a-koenzim-q10-jotekony-hatasai

Nagyon sok oldalú enzim, érdemes olvasgatni róla, no és szedni.
De a szívnek igen jó a Rooibos tea is - afrikai vörös tea -, hogy a méhpempőről ne is beszéljek.
Én tartok itthon Galagonya teát, időnként, ha úgy érzem, hogy jól jön egy kis nyugalom a szívemnek, akkor forrázok a levelekből.

Visszatérve a Q10-re: nekem 20 mg /kapszula az ideális mennyiségem, az ennél több már pörget, van, hogy ez is sok. Nem tudom, hogy miért, ugyanis az én koromban - képzeld, nyugdíjas lettem! :) - 50-60 , sőt 100 mg-os napi adagokat javasolnak. Mindenképpen érdemes szakemberrel konzultálni, amikor már konkrét problémák merültek fel.

Xilit 2017.07.05. 14:58:05

ja, igen! Hogy pietnik említi a C-vitamint, valóban, a felszívódása együttes hatással érvényesül a leginkább. Én azt mondom, önmagában aszkorbinsavat nem érdemes szedni, ellenben csipkehúsból, homoktövisből , c-vitamint tartalmazó gyümölcsökből be lehet állítani a szükséges adagot.
A hűtőnkben mindig van homoktövis gyümölcsvelő, bio citromlé, és, ha kívánom, hidegen áztatok csipkehúst 6-7 órán keresztül. Mindig érzem, hogy mikor elég valami, akkor leállok vele.

De, ha már egy kis egészséges életmód - szívügyem -, ajánlom a figyelmetekbe a hidegen sajtolt olajokat: oliva-, lenmag-, szőlőmag-, mák-, dió-, tökmagolaj stb.
Egyszerre két-három olajnál többet felesleges, összesen napi 3-4 evőkanálnyi bőségesen elég. Bármire rá és bele lehet tenni, önmagukban is nagyon finomak. Hogy melyik válik be, melyik passzol, azt ki kell tapasztalni.

aL..Ex 2017.07.05. 15:05:55

@Barbara Babbo:

Ebben teljesen igazad van! Sajnos azonban a családom messze van. Persze nagyon sokat jelent, hogy erkölcsileg tudok Ildikóra és Annára támaszkodni.

aL..Ex 2017.07.05. 15:10:37

@Xilit:

Csak derülök, amikor ilyesmit olvasok, mert a kereken nulla Euró havi jövedelmemből nagyszerűen futja tökmag olajra is, meg olíva olajra is...

aL..Ex 2017.07.05. 15:18:38

@Xilit:

Persze nem felejtem el, hogy a 90-es évek elején volt egy nagyon jó barátom, aki szinte mindenre kapásból tudott remek gyógyteákat varázsolni, és akkoriban fogyasztottam is ezeket. Határozottan emlékezem, hogy jó hatásuk volt. Szóval eszemben sincs "leszólni" ezeket a tanácsokat. Csak egy csendes észrevételem van, hogy minden pénzbe kerül. Még akkor is, ha nem is sokba...

Xilit 2017.07.05. 15:19:13

@aL..Ex:

" Én már megjártam a "túlvilágot", és nagyon szép "emlékeim" vannak róla. Semmi fájdalmat nem éreztem. Úgy emlékszem vissza rá, hogy eljutottam a teljes békesség/nyugalom állapotába. Nincs mitől félni. Amitől félünk, az a saját ördögünk! "

+++

Hányan tudják vajon, hogy amit megéltél túlvilágként, az a valóságunk? Minél fejlettebbek vagyunk, annál inkább válunk képessé arra, hogy anyagi valóságunkban is megéljük azt a békességet.
Sosem feledem, a krisnásokkal együtt táncolva, énekelve szereztem hasonló tapasztalatot.
A saját ördög: no, ezzel szembesülni, ránézni, oknyomozni, felismerni, megérteni, hogy miért, hogyan teremtődött: nagy lépés, nagy munka, de felszabadító.
Nem érdekes, hogy félelmünkben megteremtjük a félelmi entitásainkat, amelyektől tovább szoronghatunk? Holott a gyökér maga a félelem.

Xilit 2017.07.05. 15:21:27

@aL..Ex:

Ebben a pillanatban 0 euró. Csak ebben a pillanatban.

Xilit 2017.07.05. 15:25:17

@aL..Ex:

Ha úgy döntesz, hogy elfogadsz tőlem egy kisebb csomagot, én szívesen küldök neked. Csak előbb kérd ki orvos véleményét.

aL..Ex 2017.07.05. 15:57:15

@Xilit:

Az emberi tudat nagyon "fura" dolog. Amikor sztrókot kaptam, 6 napig feküdtem otthon étlen-szomjan, de már az időérzékem is kikapcsolt. Ezt a 6 napot a saját tudatom 3 napnak értelmezte, azaz 3 nap kiesett a tudatomból. Közben persze vannak emlékeim arról, hogy a mentőorvossal beszélgettem, akitől injekciókat kaptam.

A következő pillanatfelvétel, amire emlékszem, hogy már kórházi ágyban feküdtem. Emlékszem, hogy szerettem volna fölkelni, hogy WC-re menjek. de nem voltam képes rá: be voltam zárva a rácsos ágyba. Így hát nem volt mit tennem. szépen magam alá vizeltem. Ez egy szörnyű élmény volt az emberi tehetetlenségről.

De emlékszem arra is, hogy nem tudtam beszélni. Kérdezték a nevemet, és nem tudtam megmondani. De legalább a kérdést megértettem.

Sajnos a kórház nem biztosított arra lehetőséget, hogy az orvosi papírokat utólag átnézzem. Azokból tudtam volna ugyanis a legjobban rekonstruálni, hogy mi is történt velem. Ennek hiányában kb. két hét az, amiről nem tudok elszámolni. Amire már teljesen határozottan emlékszem, hogy fizikoterápiás szakorvos foglalkozott velem. Akkor még nem tudtam egyenesen menni sem, és nehezemre esett a beszéd is. Angolul csak nyökögtem. Nem tudtam megmondani, hogy milyen országban és milyen városban vagyok. Azt meg tudtam mondani, hogy Limerick Írországban van. Szóval ilyesmiből tudtam én is, hogy nagy baj van.

Szóval ebből a helyzetből tértem én vissza... A "túlvilág" számomra az, ahová az ébrenlétből zuhantam, de nincs határozott határ az ébrenlét és az öntudatlanság között. Amit én álomnak hiszek, az viszont lehet a gyógyszerek által kiváltott kábulat. Ilyen kábulatot én a Cork University Hospital-ban éreztem, ahol a szívműtétet végezték. Mint egy mesére, úgy emlékezem még arra is, hogy az orvosaimmal beszélgettem.

aL..Ex 2017.07.05. 15:58:44

@Xilit:
Akkor most már biztosan nagyon drága, mert a pillanat elmúlt.

Xilit 2017.07.05. 16:16:07

@aL..Ex:

Félreértés! Az általad említett jövedelmedre utaltam. Hogy most, ebben a pillanatban ugyan 0, de , mert a munkát illető döntésed a manifesztálódás folyamatát éli, csak idő kérdése, hogy a 0-ból mikor és mennyi lesz. Mert jövedelmet akarsz, igaz?

aL..Ex 2017.07.05. 16:22:28

@Xilit:
Bocs, valóban félreértettelek!Valóban jövedelemhez szeretnék jutni.

Xilit 2017.07.05. 19:50:22

@aL..Ex:

Újból elolvastam a posztod, első nekifutásra annyi minden motoszkált a fejemben. Nekünk is, akik most az olvasóid vagyunk, hagyni kell ülepedni az írottakat, hogy valami kép alakulhasson ki a jelenlegi élethelyzetedről.
Idővel, ahogy beavatsz minket, biztosan összeáll , mi történt, és főleg, hogy miért az, és miért úgy.
Hogyan lehetséges, hogy 6 napig étlen-szomjan feküdtél, és senki nem nézett, nem telefonált rád? Hogyan kerültek a lakásodba mégis a mentők? Valaki csak hiányolt , a munkahelyedről , az ismerősök közül. Hogy-hogy nem száradtál ki? Tulajdonképpen kész csoda, hogy életben maradtál.

Aztán, ahogy bemutatod az ír gondoskodási rendszert, őszintén szólva inkább érzem félelmetesnek, mint támogatónak. Mintha a kegyüktől függne, hogy onnan, ahol vagy, kijöhet-e valaha is a páciens.

Más: nem válaszoltál, hogy küldhetek-e neked néhány teát, esetleg Q10-et, olajat.....valamit. Természetesen nem habókra, hanem, amit az orvosod is jónak ítél. Egyébként milyen időközönként van lehetőséged doktorral való találkozásra?

aL..Ex 2017.07.05. 20:22:38

@Xilit:

Örülök, hogy többször is nekifutsz ugyanannak a feladatnak, mert előfordulhat, hogy mást is észreveszel, vagy netán egy újabb nekifutásra más tűnik fel. A teljesen konkrét kérdéseidre igyekszem korrekt választ adni. Egyébként tényleg hagyni kell kicsit ülepedni a dolgokat.

"Hogyan lehetséges, hogy 6 napig étlen-szomjan feküdtél, és senki nem nézett, nem telefonált rád? Hogyan kerültek a lakásodba mégis a mentők? Valaki csak hiányolt , a munkahelyedről , az ismerősök közül. Hogy-hogy nem száradtál ki? Tulajdonképpen kész csoda, hogy életben maradtál."
Ezek mind teljesen konkrét kérdések. Telefonom nincs, így persze senki nem is hív.

Tulajdonképpen, amikor éreztem, hogy baj van, akkor kinyitottam az albérletem (szoba-konyha-fürdőszoba) bejárati ajtaján a zárat, hátha valaki rám akarna nézni. Mint később kiderült, ez mentette meg az életemet, ugyanis a házinéni nyitotta rám az ajtót (jött az albérleti díjat beszedni). Ő hívta ki a mentőket.

Amikor azt írtam, hogy hat napig étlen-szomjan voltam, akkor ez nem felelt meg a valóságnak. A fürdőszobai csapról tudtam vizet inni, a csapig pedig el tudtam jutni Arra még emlékszem, hogy a csapvizet ahogy megittam, ki is hánytam, de valamennyi azért mégis jutott a szervezetembe. Azt hiszem, ennyi kiegészítéssel már reális képet tudsz alkotni a történtekről.

Innen folytatom...

pettra01 2017.07.08. 13:22:47

Szia, alex, örülök, hogy megkerültél - mióta szétrobbantották a nolblogot, a többség eltűnt szem elől, van persze ennek jó oldala is, például ez is egy fajta halhatatlanság, egy csomó befejezetlen történet...
Érzékletesen írod le az ír szociális rendszert a maga árnyoldalaival, de próbálnál csak egy hetet egy magyar kórházban tölteni, megtudnád, hányféle arca tud még lenni a nővérnek. Ha az ember elveszíti az egészségét, elveszíti az önállósága egy részét is, jórészt praktikus okok miatt van ez így, nyilván így kevesebb a probléma. Ha az ember ilyen helyzetbe kerül, legokosabb, ha többé-kevésbé megadja magát a sorsának és inkább kivárja a szabadulásra alkalmas pillanatot, mintsem, hogy harcoljon ellene.
Úgy látom, jó úton haladsz, hogy nyugalmat teremts magadban, csak így tovább, fog ez menni! És írj, az jót tesz, eljön az idő, amikor dolgozni is képes leszel! Jó az a rendszer, hogy türelmesen kivárja, amíg felépülsz. Jobbulást!

aL..Ex 2017.07.08. 15:30:17

@pettra01:

"... próbálnál csak egy hetet egy magyar kórházban tölteni, megtudnád, hányféle arca tud még lenni a nővérnek."
Azt hiszem, ezt azért szívesen kihagynám...

"Ha az ember elveszíti az egészségét, elveszíti az önállósága egy részét is..."
Igen, sajnos ez igaz!

"Ha az ember ilyen helyzetbe kerül, legokosabb, ha többé-kevésbé megadja magát a sorsának és inkább kivárja a szabadulásra alkalmas pillanatot, mintsem, hogy harcoljon ellene."
Jobb híján én is ezt teszem, de nekem ki kell harcolnom a saját szabadulásomat. Az ír rendszer ugyanis készen áll arra, hogy szőröstül-bőröstül lenyeljen.

Valóban, én is nyugalmat szeretnék teremteni a magam számára. És úgy hiszem, fog ez menni. Abban is bízok, hogy dolgozni is képes leszek. Köszönöm a jókívánságaidat!

azigaziraptor 2017.10.11. 18:56:45

Szia aLEx!
A köztünk lévő nézetbeli különbségek (fúú, de finoman fejeztem ki magamat) és harag ellenére mielőbbi gyógyulást és jó egészséget kívánok!
Van ebből teljes gyógyulás, felépülés!
(nejem is átesett ezeken)
Üdv.

aL..Ex 2017.10.11. 21:55:49

@azigaziraptor:

Kösz a jókívánságokat!
A nézetkülönbségek egyébként abszolút természetes dolgok, hisz az eltérő vélemény nem bűncselekmény. Ha rendelkezünk kellő toleranciával (és némi intelligenciával), akkor még meg is lehet vitatni, és az lehet igen hasznos dolog.

Azt írod, van ebből teljes felgyógyulás? Bár az állapotom rengeteget javult, de ezt azért nehezemre esik elhinni. Az elpusztult agysejtek nem termelődnek újra, bár az agy más részei átvehetik az elpusztult területek funkcióit. Persze attól függ, hogy mit értünk teljes gyógyulás alatt. A "felépülést" azt elfogadom. Magam is úgy gondolom, hogy felépültem. De a kételyeimet a legjobb barátaimnak sem árulom el...

azigaziraptor 2017.10.12. 00:03:52

Azért írtam, amit, mert nejemen látom, h teljesen felépült, bár kicsit feledékenyebb, mint volt!
Nna, de ez 70-esen megbocsájtható! :-)
Ha nem lett volna neki, akkor is!
Neki "szerencséje" volt, h az első percben észrevettem a bajt és rögtön hívtam az orvost, aki 10 perc alatt ott volt és ellátta!
A baj az lett volna, ha nem vagyok otthon!

aL..Ex 2017.10.12. 11:29:25

@azigaziraptor:

Azt én is észreveszem magamon, hogy feledékenyebb vagyok. De ha még csak az lennék, az nem volna gond. Lelassult a gondolkodásom, már nem vág úgy az eszem, mint a borotva. De még ez is hagyján volna. Az igazi gond az, ha ideges vagyok, akkor leblokkolok. Elfelejtem azt is, amit öt perccel előtte még tudtam.
Ez azt jelenti, hogy nem is tudok igazán felkészülni például egy fontos meetingre. Hiába szedem össze a gondolataimat, és hiába tervezem meg, hogy mit is fogok mondani, vagy milyen stratégiát követek, csak ott állok, és nem találom a szavakat.

Azt veszem észre, ha ideges vagyok, elkezdek szédülni, és úgy érzem, mintha nem is ott lennék. Bizonyos távolságból kívülről látom magamat, és elveszítem az egyensúlyérzékemet is. Szerintem orvosokkal kellene konzultálnom, de nem tudom, kihez forduljak tanácsért.

Amúgy tudomásul veszem a korlátaimat, és azt is, hogy több energia befektetésével tudom csak megoldani ugyanazt a feladatot, amit korábban könnyedén megoldottam. Ez a sors, meg kell békülnöm vele! Azért igyekszem megtalálni a helyemet, de roppant módon zavar, hogy a környezetemben többen is kiskorúként kezelnek. Ez kifejezetten megalázó! Nem a valós teljesítményemet nézik ugyanis, hanem a saját képzelődéseiket helyettesítik be a teljesítményem helyébe. Azaz eleve fogyatékosnak tekintenek. Hiába mondom nekik, hogy felejtsétek el, ki vagyok, illetve kinek hisztek engemet, csak a valós teljesítményemet nézzétek!

aL..Ex 2017.10.12. 11:38:00

@azigaziraptor:

" Neki "szerencséje" volt, h az első percben észrevettem a bajt és rögtön hívtam az orvost, aki 10 perc alatt ott volt és ellátta!"
Sajnos ez nem mindig működik így. Nem ilyen egyszerű a dolog. A környezetemben rengeteg sztrókos beteg van, aki mentálisan teljesen normális. Mi állandó orvosi felügyeletben részesülünk, a mentő is pillanatok alatt itt van, ha szükség van rá. Mégis, az állandó orvosi felügyelet ellenére is látom, hogy egyeseknek napról-napra rohamosan romlik az állapota. Úgy tűnik, van olyan sztrók, hogy ezt nem lehet elkerülni.
süti beállítások módosítása